Soleus Oy:n tietosuojaseloste
Päivitetty 27.9.2024
Soleus Oy tarjoaa kokonaisvaltaista apuvälinepalvelua Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin sairaaloiden sekä Helsingin ja lähikaupunkien asiakkaille. Asiakkaisiimme kuuluu julkisen, sekä yksityisen sektorin asiakkaita, sekä yksityishenkilöitä.
Sosiaali- ja terveydenhuoltoalan toimijana käsittelemme asiakkaidemme henkilötietoja huolellisesti ja pidämme huolta tietosuojaan liittyvistä velvollisuuksista. Noudatamme toiminnassamme EU:n yleistä tietosuoja-asetusta, voimassa olevaa lainsäädäntöä sekä viranomaisten ohjeistuksia henkilötietojen käsittelystä. Lisäksi kiinnitämme erityistä huomiota henkilötietojen huolelliseen ja tietoturvalliseen käsittelyyn sekä noudatamme toimialan yleisiä hyviä tietosuojakäytäntöjä.
Tässä tietosuojaselosteessa kerrotaan mitä henkilötietoja keräämme, sekä miten ja mihin niitä käytetään.
Luethan selosteen läpi huolellisesti, jotta ymmärrät mihin tarkoitukseen henkilötietojasi käytetään. Antamalla meille henkilötietosi ja hyväksymällä asiaa koskevat ehdot hyväksyt, että henkilötietojasi käsitellään kunkin palvelun erityisten ehtojen ja tämän tietosuojaselosteen mukaisesti. Jos sinulta täytyy lainsäädännön nojalla saada erityinen suostumus, pyydämme suostumusta erikseen.
1. Rekisterin pitäjä
Soleus Oy, Y-tunnus 0503125–2, Tenholantie 10 B, 00280 HELSINKI.
2. Yhteyshenkilö rekisteriä koskevissa asioissa
Peter Gerstenmaier, p. 0293400660
3. Rekisterin nimi
Soleus Oy:n verkkosivujen kävijärekisteri
4. Rekisteritiedot ja niiden käyttötarkoitus ja luovuttaminen
Henkilötiedot tarvitaan asiakkaan tunnistamiseksi ja yhteistyön mahdollistamiseksi verkkosivujen yhteydenottolomakkeen kautta. Rekisteritietoja saavat käsitellä vain potilaan hoitoon ja/tai apuvälinepalvelun järjestämiseen osallistuvat henkilöt. Tietoja ei käytetä eikä luovuteta tarkoitukseen, joka on yhteen sopimaton niiden käyttötarkoituksen kanssa.
5. Rekisterin tietosisältö
Rekisteröidystä voidaan tallentaa muun muassa seuraavan kaltaisia tietoja:
6. Tietojen säilyttäminen
Henkilötietoja käsitellään ja niitä säilytetään lain ja EU:n tietosuoja-asetuksen sekä potilastyössä vaaditun vaitiolovelvollisuuden ja työssä syntyvien asiakirjojen tietosuojavaatimusten mukaisesti.
7. Tietojen suojaus
Pääsy Soleus Oy:n asiakastietoihin on rajoitettu ainoastaan rekisterinpitäjän työntekijöihin ja palveluntarjoajiin, joilla on tehtäviensä puolesta siihen oikeus. Rekisterinpitäjä käyttää asianmukaisia teknisiä ja organisatorisia toimenpiteitä tietojen suojaamiseksi oikeudettomalta pääsyltä, muuttamiselta, luovuttamiselta, hävittämiseltä tai muulta oikeudettomalta käsittelyltä. Rekisterinpitäjä edellyttää kaikilta käyttämiltään palveluntarjoajilta luottamuksellisuutta, asianmukaista tietoturvaa sekä sitoutumista sovellettavan tietosuojalainsäädännön mukaisiin vaatimuksiin ja periaatteisiin.
8. Tietojen tarkastusoikeus
Rekisteröidyllä on oikeus tarkastaa itseä koskevat rekisteritiedot ja kirjaukset. Tarpeen vaatiessa oikaisemme, potilas-/asiakasrekisterissämme olevan, apuvälinepalvelun tarkoituksen kannalta virheellisen, tarpeettoman, puutteellisen tai vanhentuneen tiedon. Lisätietoa saa tarvittaessa henkilökunnalta.
9. Oikeus tehdä valitus valvontaviranomaiselle
Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus toimivaltaiselle valvontaviranomaiselle, jos rekisterinpitäjä ei ole noudattanut toiminnassaan soveltuvaa tietosuojasääntelyä.
10. Tietosuojaselosteen muutokset
Pidätämme oikeuden tehdä muutoksia tähän tietosuojaselosteeseen. Ilmoitamme uusista muutoksista Soleus Oy:n verkkosivustolla. Tämä tietosuojaseloste on päivitetty 27.9.2024